Breaking

Selasa, April 08, 2014

Kartu Soal Ujian Sekolah Basa Jawa




SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
3.1  
Membaca pemahaman bacaan sastra(cerita Ramayana)atau bacaan non sastra dengan tema tertentu.



Materi
 RamaBadhe Kajumenengaken Nata



Indikator
Disajikan ringkasan  cerita Rama Badhe Kajumenengaken Nata, siswa dapat menentukan jawaban pertanyaan apa.



Nomer Soal  1                                                      Kunci Jawaban :C



Ana negara sing gemah ripah loh jinawi, rakyate tentrem ayem. Negara mau jenenge Ayodya, dene sing dadi    ratune yaiku Prabu Dasarata. Ratu Ayodya mau duwe garwa cacahe telu yaiku dewi Kosalya, Dewi Sumitra lan Dewi Kekayi. Nganti sepuh garwa telu mau ora duwe putra. Mula Prabu Dasarata nyenyuwun marang Jawata supaya diparingi putra. Panyuwun mau dikabulake, Dewi Sumitra duwe putra Rama, Dewi Kekayi nglairake Barata, lan Dewi Sumitra nglairake putra kembar yaiku Lesmana lan Satrugna. Prabu Dasarata saya sepuh, mula enggal nganake upacara jumenengan sing ngganteni ratu ing Ayodya.Dene sing bakal dijumenengake ratu yaiku Rama, jalaran rama iku putra sing paling tuwa, watake utama, bekti marang wong tuwa, mula ditresnani dening kawulane.Nalika jumengan wis kawiwitan, Dewi Kekayi ora narimakake yen Rama sing dijumenengake ratu, jalaran biyen Prabu Dasarata nate janji yen Dewi Kekayi duwe putra kudu putrane sing nggenteni dadi ratu. Rama ngerti prakara iku mula banjur pamit bakal lelana ing alas, ninggalake kraton Ayodya. Lungane Rama dieloni garwane yaiku Dewi Sinta lan adhine yaiku Lesmana.
Irah-irahan sing mathuk saka pethikan crita wayang kasebut sing bener ....
a. Negara Ayodya Rakyate Tentrem Ayem                           
b. Prabu Dasarata Saiki Saya Sepuh
c. Rama Arep Dijumenengake Nata                                         
d. Dasarata Arep Dijumenengake Nata

Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S









SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
3.1  
Membaca pemahaman bacaan sastra(cerita Ramayana)atau bacaan non sastra dengan tema tertentu.


Materi
 RamaBadhe Kajumenengaken Nata


Indikator
Disajikan ringkasan cerita Rama Badhe Kajumenengaken Nata, siswa dapat menentukan jawaban pertanyaan siapa.


Nomer Soal  2                                                      Kunci Jawaban :A


                Ana negara sing gemah ripah loh jinawi, rakyate tentrem ayem. Negara mau jenenge Ayodya, dene sing dadi    ratune yaiku Prabu Dasarata. Ratu Ayodya mau duwe garwa cacahe telu yaiku dewi Kosalya, Dewi Sumitra lan Dewi Kekayi. Nganti sepuh garwa telu mau ora duwe putra. Mula Prabu Dasarata nyenyuwun marang Jawata supaya diparingi putra. Panyuwun mau dikabulake, Dewi Sumitra duwe putra Rama, Dewi Kekayi nglairake Barata, lan Dewi Sumitra nglairake putra kembar yaiku Lesmana lan Satrugna. Prabu Dasarata saya sepuh, mula enggal nganake upacara jumenengan sing ngganteni ratu ing Ayodya.Dene sing bakal dijumenengake ratu yaiku Rama, jalaran rama iku putra sing paling tuwa, watake utama, bekti marang wong tuwa, mula ditresnani dening kawulane.Nalika jumengan wis kawiwitan, Dewi Kekayi ora narimakake yen Rama sing dijumenengake ratu, jalaran biyen Prabu Dasarata nate janji yen Dewi Kekayi duwe putra kudu putrane sing nggenteni dadi ratu. Rama ngerti prakara iku mula banjur pamit bakal lelana ing alas, ninggalake kraton Ayodya. Lungane Rama dieloni garwane yaiku Dewi Sinta lan adhine yaiku Lesmana.
 Garwane Prabu Dasarata sing nglairake putra kembar, yaiku....
a. Dewi Sumitra
b. Dewi Kekayi
c. Dewi Kosalya
d. Dewi Sinta

Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S









SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
3.1  
Membaca pemahaman bacaan sastra(cerita Ramayana)atau bacaan non sastra dengan tema tertentu.


Materi
 RamaBadhe Kajumenengaken Nata



Indikator
-Disajikan  ringkasan cerita Rama Badhe Kajumenengaken Nata, siswa dapat menentukan  yang termasuk tembung lingga.


Nomer Soal         3                                               Kunci Jawaban :D


Ana negara sing gemah ripah loh jinawi, rakyate tentrem ayem. Negara mau jenenge Ayodya, dene sing dadi    ratune yaiku Prabu Dasarata. Ratu Ayodya mau duwe garwa cacahe telu yaiku dewi Kosalya, Dewi Sumitra lan Dewi Kekayi. Nganti sepuh garwa telu mau ora duwe putra. Mula Prabu Dasarata nyenyuwun marang Jawata supaya diparingi putra. Panyuwun mau dikabulake, Dewi Sumitra duwe putra Rama, Dewi Kekayi nglairake Barata, lan Dewi Sumitra nglairake putra kembar yaiku Lesmana lan Satrugna. Prabu Dasarata saya sepuh, mula enggal nganake upacara jumenengan sing ngganteni ratu ing Ayodya.Dene sing bakal dijumenengake ratu yaiku Rama, jalaran rama iku putra sing paling tuwa, watake utama, bekti marang wong tuwa, mula ditresnani dening kawulane.Nalika jumengan wis kawiwitan, Dewi Kekayi ora narimakake yen Rama sing dijumenengake ratu, jalaran biyen Prabu Dasarata nate janji yen Dewi Kekayi duwe putra kudu putrane sing nggenteni dadi ratu. Rama ngerti prakara iku mula banjur pamit bakal lelana ing alas, ninggalake kraton Ayodya. Lungane Rama dieloni garwane yaiku Dewi Sinta lan adhine yaiku Lesmana.
Mula Prabu Dasarata nyenyuwun marang Jawata supaya diparingi putra.
Tembung lingga sing ana ing pethikan ukara kasebut, yaiku....
a. nyenyuwun, marang
b. supaya, diparingi
c. mula, nyenyuwun
d. putra, mula

Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S










SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
3.1  
Membaca pemahaman bacaan sastra(cerita Ramayana)atau bacaan non sastra dengan tema tertentu



Materi
 Rama Tambak



Indikator
Disajikan ringkasa cerita Rama Tambak, siswa dapat menentukan pernyataan yang sesuai dengan isi cerita



Nomer Soal          4                                              Kunci Jawaban :A


Rama Tambak
Nalika Rama bakal njaluk baline Dewi Sinta sing dicolong Dasamuka ana ing Alengka, kudu ngliwati segara sing jembare ngilak-ilak. Kanggo ngliwati segara mau para wadya bala wanara sing dipandhegani Patih Sugriwa gawe tambak tumuju negara Alengka. Sing duwe panemu nggawe tambak iku saka Anoman lan Gunawan Wibisana. Jalaran kekarone sing wis mangerteni papan dununge negara Alengka. Pranyata gawe tambak iku ora gampang. Maewu-ewu bala wanara dikerahake nanging bola-bali bedhah. Anoman banjur mbedhol gunung Sokarini kanggo lajering tambak, nuli wadya bala wanara ngumpulake watu kanggo nambak.
Ana ing Taman Soka Dewi Sinta dilelipur dening Dewi Trijatha, lan matur manawa Prabu Rama lan wadyabala wanara padha gawe tambak tumuju negara Alengka saperlu mboyong Dewi Sinta.Sarehning panggawene tambak nuwuhake lindhu ing Alengka mula Prabu Dasamuka  dhawuh marang Ditya Janggisrana  ngrusak tambak. Janggisrana bisa kacekel dening Gunawan Wibisana, banjur disowananke Prabu Rama nanging malah diganjar mas picis raja brana.
Pratelan sing jumbuh karo isine crita wayang kasebut yaiku....
a.       Prabu Rama anggone ngrebut baline Dewi Sinta direwangi dening bala wanara lan Gunawan Wibisana.
b.      Kapi Anoman iku minangka patihe Prabu Rama Wijaya nalika ngrebut baline Dewi Sinta ing Alengka.
c.       Prabu Dasamuka gawe tambak mbendung segara sing jembar ngilak-ilak direwangi wadya bala wanara.
d.      Dewi Sinta krasan banget ana ing Taman Soka Alengka jalaran akeh mas picis rajabrana sing disenengi




Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S





SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
3.1  
Membaca pemahaman bacaan sastra(cerita Ramayana)atau bacaan non sastra dengan tema tertentu.



Materi
 Rama Tambak



Indikator
Disajikan ringkasan Rama Tambak, siswa dapat memilih yang termasuk ukara camboran dalam bacaan.



Nomer Soal  5                                                      Kunci Jawaban :D





(1)Ana ing Taman Soka Dewi Sinta dilelipur dening Dewi Trijatha.(2) Matur manawa Prabu Rama lan wadyabala wanara padha gawe tambak tumuju negara Alengka saperlu mboyong Dewi Sinta.(3)Prabu Dasamuka  dhawuh marang Ditya Janggisrana  ngrusak tambak sing digawe dening wadyabala wanara.(4)Janggisrana bisa kacekel dening Gunawan Wibisana, banjur disowananke Prabu Rama nanging malah diganjar mas picis raja brana.
Sing kalebu ukara camboran yaiku, ukara angka....
a. 1              c. 3
b. 2            d. 4


Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S









SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
3.1  
Membaca pemahaman bacaan sastra(cerita Ramayana)atau bacaan non sastra dengan tema tertentu.



   
Materi
Bangunan Kuna Semarang



Indikator
Disajikan kutipan bacaan Bangunan Kuna Semarang, siswa menentukan alasan yang tepat dari pertanyaan
mengapa.



Nomer Soal  6                                                      Kunci Jawaban :B



Miturut panaliten Universitas Dipinegoro, wiwit taun 1988 ing Semarang ana 101 bangunan kuna sing wigati. Dideleng saka kaendahane, unike, sejarahe, lan babagan sosiyal biyene. Wewengkon bangunan kuna ing Semarang ana telu sing ngemu sejarah yaiku bangunan sakiwa tengene gereja Imanuel, sakiwa tengene Tugumudha, sakiwa tengene rumah sakit Elizabeth. Bangunan kuna sakiwa tengene gereja Imanuel iku diarani Walanda Cilik.
Minangka warga Semarang nduweni rasa handarbeni, kabukti para warga padha menehi tenger sing pas kanggo bangunan mau kayata Lawang Sewu, Gereja Blendhuk, Omah Setan lan sapiturute.
Ing pethikan wacan  kasebut ana sing diarani Walanda Cilik jalaran....
a.       Bangunan sing ana sakiwa tengene papan mau  biyen dadi jajahane bangsa Walanda.
b.      Bangunan sing ana papan mau biyen dibangun lan diemper kayadene negara Walanda.
c.       Papan mau nganti seprene dadi panggonane bangsa Walanda sing ana ing Semarang.
d.      Papan mau biyen kanggo nyingkirake bangsa Walanda nalika ana ing Semarang.



Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S





SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
3.1  
Membaca pemahaman bacaan sastra(cerita Ramayana)atau bacaan non sastra dengan tema tertentu.



Materi

Bangunan Kuna Semarang



Indikator
-Disajikan kutipan bacaan Bangunan Kuna Semarang, siswa menentukan jumlah tembung andhahan yang dikutip.



Nomer Soal  7                                                      Kunci Jawaban :C



Miturut panaliten Universitas Dipinegoro, wiwit taun 1988 ing Semarang ana 101 bangunan kuna sing wigati. Dideleng saka kaendahane, unike, sejarahe, lan babagan sosiyal biyene. Wewengkon bangunan kuna ing Semarang ana telu sing ngemu sejarah yaiku bangunan sakiwa tengene gereja Imanuel, sakiwa tengene Tugumudha, sakiwa tengene rumah sakit Elizabeth. Bangunan kuna sakiwa tengene gereja Imanuel iku diarani Walanda Cilik.
Minangka warga Semarang nduweni rasa handarbeni, kabukti para warga padha menehi tenger sing pas kanggo bangunan mau kayata Lawang Sewu, Gereja Blendhuk, Omah Setan lan sapiturute.
Tembung andhahan sing ana pethikan wacan kasebut cacahe ana....
a. 8                                        c. 30
b. 22                                      d. 49



Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S






SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
3.3 Membaca indah geguritan dan tembang



Materi
Durma



Indikator          
-Disajikan teks tembang durma, siswa menentukan pernyataan yang sesuai dengan isi tembang.



Nomer Soal  8                                                      Kunci Jawaban :A



              Durma
Ayo kanca njaga papan kanggo brayan
Amarga migunani
Tuladha maneka
Setasiyun terminal
Wihara greja lan mejid
Pasar puskesmas
Sekolah kreteg margi
Tembang kasebut ngemu pepeling ngajak supaya njaga....
 a. papan umum                                 c. bangunan anyar                             
 b. papan ibadah                                d. bangunan kuna



Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S









SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
3.3 Membaca indah geguritan dan tembang



Materi
Durma



Indikator
-Disajikan teks tembang durma, siswa menentukan guru gatra dengan tepat




Nomer Soal  9                                                      Kunci Jawaban :B



Durma
Ayo kanca njaga papan kanggo brayan
Amarga migunani
Tuladha maneka
Setasiyun terminal
Wihara greja lan mejid
Pasar puskesmas
Sekolah kreteg margi
Guru gatra tembang durma kasebut....
a. 6                             c.8                                                                       
b. 7                             d. 9




Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S








SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
3.3 Membaca indah geguritan dan tembang




Materi
 Geguritan




Indikator
. -Disajikan teks geguritan, siswa menentukan letak kata yang bersisipan um.



Nomer Soal  10                                                      Kunci Jawaban :A



                                                          
Meneng njegreg ana Ngesrep
Jembar gumelar gilar-gilar
Dudu lapangan dudu tegalan
Gedhung renteng –renteng kaya toko
Iku papanku ngangsu ilmu
Telung taun suwene
Gawe pinter lan gawe diwasa
Muga-muga sapungkurku dadi maju.

 Ana ing geguritan kasebut tembung sing nganggo seselan um mapan ana ing gatra kaping....
a. 2                                              c. 6
b. 4                                              d. 8



Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S







SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
3.3 Membaca indah geguritan dan tembang



Materi
 Geguritan




Indikator
. -Disajikan teks geguritan, siswa memilih jawaban pertanyaan apa.




Nomer Soal  11                                                      Kunci Jawaban :B




....
Meneng njegreg ana Ngesrep
Jembar gumelar gilar-gilar
Dudu lapangan dudu tegalan
Gedhung renteng –renteng kaya toko
Iku papanku ngangsu ilmu
Telung taun suwene
Gawe pinter lan gawe diwasa
Muga-muga sapungkurku dadi maju

 Irah-irahan sing mathuk kanggo geguritan kasebut, yaiku....
a. Gapura                                                 c. Politeknik
b. SMP NURIS SEMARANG                d. UNDIP
 

Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S






ESIFIKASI UJIAN TERTULIS
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
3.3 Membaca indah geguritan dan tembang



Materi
Megatruh



Indikator
-Disajikan tembang megatruh, siswa menentuka letak tembung saroja.




Nomer Soal  12                                                      Kunci Jawaban :B



Megatruh
Aneng kutha palemahan iku ciyut
Nanging bisa among tani
Lemah sithik nganggo rabuk
Tanem tuwuh  amrih asri
Bisa ember pring lan pralon
 Saka tembang kasebut tembung saroja mapan ana ing gatra kaping....
a. 5                                         c. 3                                                                            
b. 4                                         d. 2


Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S








SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
3.3 Membaca indah geguritan dan tembang




Materi
 Asamaradana




Indikator
. Disajikan empat macam teks tembang, siswa menentukan teks tembang asmaradana.




Nomer Soal  13                                                      Kunci Jawaban :A



  1)Bapak pocung wujudmu satela pohung                2) Ancas koprasi iku
   Piranti wicara                                                              Kanggo gawe kabutuhan cukup
   Es em es gsmbsr kakirim                                            Bagya mulya butuh lair  lawan batin
   Wiwitane sing dha nganggo wong ing kutha              Ekonomi bisa cukup
                                                                                        Anggota ingkang sayektos
3) Nandur kembang empon-empon karo sayur        4) Wonten kawruh ekonomi
    Iku bisa migunani                                                      Kabetahane manungsa
   Kembang nambah endahipun                                      Tigang werni ingkang maton
   Empon-empon kangge jampi                                       Primer ingkang kapisan
   Sayur kanggo butuh pawon                                         Sekundher salajenga
                                                                                        Tersiyer ingkang katiga
                                                                                         Lair batos kacekapan
Sekar asmaradana andharan ing nginggil mapan angka ....
a. 4                                              c. 2                                                                                      
b. 3                                              d. 1        








Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S





SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
3.3 Membaca indah geguritan dan tembang



Materi

 Sinom



Indikator
-Disajikan teks tembang sinom, siswa menentukan guru wilangan dengan tepat.





Nomer Soal  14                                                      Kunci Jawaban :C




Kaperluane manungsa
Warna-warna boten sami
Pra lare betah dolanan
Siswa betah pados ilmi
Bapa golek rejeki
Nyekapi sedayanipun
Putra mbantu ing karya
Guru mulang kawruh budi
Kangge sangu gesang wonten ing bebrayan
Guru wilangan sekar sinom ingkang leres inggih punika....
a. 7, 7, 7, 7, 7, 7, 7, 7, 12                         
b. 8, 8, 8, 8, 7, 8, 8, 12
c.8, 8, 8, 8, 7, 8, 7, 8, 12                          
d. 8, 8, 8, 8, 8, 8, 7, 12

Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S





SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
3.3 Membaca indah geguritan dan tembang



Materi
 Dhandhanggula




Indikator
-Disajikan teks tembang dhandhanggula, siswa menentukan ciri-ciri tembang.




Nomer Soal  15                                                      Kunci Jawaban :C



Dhandhanggula
    Pigunane olahraga kuwi
     Ra mung  weteng sirah bisa waras
    Waras lair lan batine
     Kathah tuladhanipun
    Olah raga ngombe jejampi
     Mawi gelas cangkir piring
     Olah raga iku
     Tinju karate lan silat
     Tolak pluru lonacat tinggi lempar lembing
     Balap motor sepedha
    Titikane tembang dhandhanggula sing beber yaiku . . ..
a.       guru gatra 9, guru wilangan lan guru lagu 10i, 10a, 8e, 7u, 9i, 7a, 8a, 12i, 7a.
b.      guru gatra 8, guru wilangan lan guru lagu 10i, 10a, 8e, 7u, 9i, 7a, 6u, 8a,
c.       guru gatra 10, guru wilangan lan guru lagu 10i, 10a, 8e, 7u, 9i, 8i, 6u, 8a, 12i, 7a
d.      guru gatra 11, guru wilangan lan guru lagu 10i, 10a, 8e, 7u, 8a, 9i, 8i, 6u, 8a, 12i, 7a

Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S







SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
3.3 Membaca indah geguritan dan tembang



Materi
 Dhandhanggula




Indikator

-Disajikan tembang dhandhanggula siswa menentukan banyaknya kerata basa.



Nomer Soal  16                                                      Kunci Jawaban :B



Dhandhanggula
     Pigunane olahraga kuwi
     Ra mung  weteng sirah bisa waras
    Waras lair lan batine
     Kathah tuladhanipun
    Olah raga ngombe jejampi
     Mawi gelas cangkir piring
     Olah raga iku
     Tinju karate lan silat
     Tolak pluru lonacat tinggi lempar lembing
     Balap motor sepedha
      Tembung kerata basa sing ana ing tembang kasebut cacahe ana ....
      a. 2                                            c.10                                                                                               
b. 6                                            d. 14

     








Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S





P SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi

3.3   Membaca paragraf  berhuruf Jawa



Materi
 Penerapan Sandhangan  swara




Indikator
-Disajikan bacaan pendek berhuruf Jawa dengan penerapan sandhangan swara, siswa dapat memilih jawaban pertanyaan apa




Nomer Soal  17                                                      Kunci Jawaban : B



?jumfizizu[b[yo.
?jumfifu[w[b[yolim.[b[yo[nrup[nbiru.[b[yo[nbisnirusuwrautwvvi.
 finselswizi[b[yo[nlli[aorfipknNi.
Beone Jumadi rupane apa?
a. Ijo                                      
b. Biru
c.Wungu                                  
d. Abu-abu     










Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S



SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi

3.3   Membaca paragraf  berhuruf Jawa



Materi
Penerapan Sandhangan  swara



Indikator
-Disajikan bacaan pendek berhuruf Jawa dengan penerapan sandhangan swara, siswa dapat memilih jawaban pertanyaan berapa




Nomer Soal  18                                                      Kunci Jawaban :A



?jumfizizu[b[yo.
?jumfifu[w[b[yolim.[b[yo[nrup[nbiru.[b[yo[nbisnirusuwrautwvvi.
 finselswizi[b[yo[nlli[aorfipknNi.
?[b[yo[njumfipir.
a. 5              c. 2                                                             
b. 3                            d. 1   











Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S




SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi

3.3   Membaca paragraf  berhuruf Jawa



Materi
 Sandhangan Panyigeg




Indikator
-Disajikan kalimat  rumpang yang mengandung sandhangan panyigeg, siswa menentukan pilihan jawaban  dengan tepat.




Nomer Soal  19                                                      Kunci Jawaban :D






?ps/...si=pli=ge[danai=kuqsemr=.
  a.  Langgar               c. Jatingaleh                                
  b.  Mangkang                           d. Johar

 












Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S




SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi

3.3   Membaca paragraf  berhuruf Jawa



Materi



 Sandhangan Panyigeg



Indikator
-Disajikan kalimat yang mengandung sandhangan panyigeg dalam huruf Jawa, siswa menentukan jawaban translite dalam huruf latin.



Nomer Soal  20                                                      Kunci Jawaban :C




?whyuni=sihfuru=tauweruhgjhsi=biszusu=kyuskals\,
Ukara kasebut yen diowahi dadi aksara latin sing bener....
  a.Wahyudi durung tau weruh gajah putih  sing bisa ngusung kayu ing alas.
  b. Wahyuningrum tau  weruh gajah putih sing bisa ngusung kayu alas.
  c. Wahyuningsih durung tau weruh gajah sing bisa ngusung kayu saka alas.
  d. Purwaningsuh saiki durung tau weruh gajah pitih sing saba ana ing alas.














Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S



SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi

3.3   Membaca paragraf  berhuruf Jawa



Materi

 Pasangan


Indikator
Disajikan bacaan pendek berhuruf Jawa yang megandung pasangan, siswa menentukan jawaban pertanyaan kapan.



Nomer Soal  21                                                      Kunci Jawaban :B





?nlikfinTenSelsXgimsHditiya[nD[rkBpkTinFkSimP=lim.bidlLipunJmSekw[nSonTen\aditiynumPkBisHv/,nminipunT`nSemr=.aditiyfipunD|tTkenSeptu=,aditiysen_szet\.w=sulLipunHditiynumPkMi[k]o[lt\,.
?kpnHditiyfiajkMev=simP=lim[fni=bpkNlikfin....
a.x[bow[g           c.selsw[g                          
b. selsXgi            d.setuXgi








Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S





SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi

3.3   Membaca paragraf  berhuruf Jawa



Materi

Angka Jawa



Indikator
. -Disajikan kalimat berhuruf Jawa  mengandung angka Jawa yang berisi tahun kelahiran seseorang, siswa menentukan usianya sekarang.



Nomer Soal  22                                                      Kunci Jawaban :A




    ?[fwisup/tiniaikulai/[rt=gl\;27;mxt\;1995;piraumu/[r[fwisup/tinissi[mai ;2011;.
 a. 15 taun lewih 2 sasi     c. 15 taun luwih 4 sasi                                                                       
b. 16 taun luwih 3 sasi      d. 16 taun luwih 6 sasi





Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S




SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi

3.3   Membaca paragraf  berhuruf Jawa



Materi

Aksara Rekan

Indikator
-Disajikan  kalimat berhuruf Jawa mengandung akasara rekan yang berisi beberapa nama asing, siswa menentukan menentukan nama seorang wanita.





Nomer Soal  23                                                      Kunci Jawaban :D





    ?sefulu/[r[g+oj+lisi=w[fonJen_[z p+timh 
      
a.        Sedulure Gojali sing wadon  jenenge Fatimah
b.      Sedulure Ghojali sing wadon jenenge Patimah
c.       Sedulur Ghozali sing wadon jenenge Patimah
d.      Sedulure Ghozali sing wadon  jenenge Fatimah











Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S


SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi

7.1  Membaca pemahaman teks upacara adat.




Materi
Tedhak siti




Indikator
. -Disajikan ringkasan upacara adat tedhak siti, siswa menentukan jawaban pertanyaan apa.





Nomer Soal  24                                                      Kunci Jawaban :C



Tedhak Siti
Upacara adat tedhak siti yaiku slametan kanggo putra putri sing wis ngancik umur pitung wulan, jalaran umur semono iku bocah wiwit ngadeg lan tuntunan utawa wiwit ditetah. Urut-urutane upacara adat tedhak siti kasebut ing ngisor iki.
1.Bocah sing arep dislameti didusi nganggo kembang setaman, banjur dienggoni klambi anyar nuli diambahake ing jadah werna pitu. 2. Sawise iku banjur menek tebu arjuna, yaiku andha sing digawe saka tebu ireng. 3.Sawise iku dilungguhake ana ing klasa nuli dikurungi nganggo kurungan pitik. 4. Ana ing kurungan wis dicepaki dolanan, beras kuning kaca, jungkat dhuwit receh. 5. Bocah milih barang sing disenengi kang nggambarake besuk bakal dadi apa. Banjur dianankeake udhik-udhik yaiku nyebar dhuwit receh minangka pralambang sodakoh. 6. Ing paturone bocah dicepaki senthir, sapu gerang sing diwalik dicublesi brambang lombok, dlingo kunir, sere, jajan pasar, jenang katul sing diarani baro-baro, bubur sungsum (abor-abor), kabeh mau mengku pralambang uripr manungsa.
Nalika upacara tedhak siti sing kagungan dalem nyebar dhuwit receh banjur kanggo rebutan bocah cilik, upacara kasebut diarani....
a. udheg-udheg                                                
b. abor-abor
c. udhik-udhik                                                 
d. Baro-baro                                                   

Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S




SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi

7.1  Membaca pemahaman teks upacara adat.




Materi
                       Tedhak siti




Indikator
Disajikan  empat kalimat kutipan upacara adat tedhak siti, siswa menentukan pola kalimat jejer wasesa lesan katrangan..




Nomer Soal  25                                                      Kunci Jawaban :D





Bocah sing arep dislameti didusi nganggo kembang setaman. Pethika ukara kasebut yen diudhal miturut ayahane sing bener….
a.       Bocah sing arep dislameti=jejer, didusi= wasesa, nganggo kembang setaman= katrangan wektu.
b.      Bocah sing arep dislameti= jejer, didusi= wasesa, nganggo kembang setaman= katrangan papan
c.       Bocah =jejer, sing arep dislameti didusi= wasesa, nganggo kembang setaman= katrangan piranti
d.      Bocah sing arep dislameti = jejer, didusi= wasesa, nganggo kembang setaman= katrangan piranti



Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S



SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
7.2 Membaca indah cerkak



Materi
 Jeruk Sukun



Indikator
. -Disajikan ringkasan cerkak Jeruk Sukun, siswa memilih alur yang sesuai dengan cerita.




Nomer Soal  26                                                      Kunci Jawaban :A






                                                          JERUK SUKUN
Gung , Agung!” swarane ibune Agung aneng omah buri. Agung ora wangsulan.”Agung  . . .!” Ibune ngundang luwih seru.”Wis sore lho!”Agung isih durung wangsulan.  Heh! Bocah kok yen ana bal-balan wis ra gelem uwal saka ngarep tivi.” ibune wis ngadeg ana ngarepe. ” Wis sore iki lho, age budhal””Inggih, inggih, Bu!”  ujare Agung karo isih tetepninton tivi .” Menyang daleme Bu Harti pirawene. Mengko sedhela, rak wis tekan omah maneh ta,”dhawuhe ibune karo mateni tivi. Agung sajak gela. “Nyoh, upahe.”dhawuhe ibune maneh, ngelungake jeruk keprok, kasenengane Agung. Agung sing maune arep nesu, malih seneng.“Mengko wae olehe maem. Gek kana leh budhal!” ibune nyurung Agung supaya age mlaku. “Inggih, inggih, Bu” ujare Agung, karo nglebokake jeruk nyang sake.Daleme Bu Harti ora adoh. Mula Agung kerep mara mrana jalaran Abib putrane Bu Harti kancane Agung nalika kelas pitu.”Nggoleki Abib, Gung?” takone Bu Harti sing lagi siram-siram kembang ing ngarepan.”Boten punika kula diutus ibu ngaturaken serat ulem.”  Ayo, mlebu dhisik, Gung.” Kandhane Bu Harti, ” Inggih matur nuwun. Abib punapa wonten?” takone Agung.” Ana, bocahe  panas karo ngelu, ana jero omah kae lho. Delengen!”.”Agung mangu-mangu,  becike sida methuki Abib,apa ora? Rehne wis kebacut nakokake, mula gelem ora gelem dheweke kudu methuki Abib. ” B . . .bbib.” swarane Agung rada gugup. Lagi sepisan iki dheweke niliki wong lara.”Gung . . .” Abib sajak bungah. Kekarone banjur padha salaman.. Sawise iku banjur nglirik sake Agung. ” Iku apa Gung?” takone kepengin ngerti apa sing ana njero sake Agung. ” Iki ta  . . . jeruk sukun.””Sakjane aku ya pengin jeruk sukun, nanging durung matur ibuku.”
Paraga utama ana ing criat cekak kasebut yaiku.....
a. Agung                                   c. Ibune Agung                                                                  
b. Abib                                      d. Ibune Abib



Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S




SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi

4.1.    
Menulis susastra sederhana, misalnya geguritan atau cerita rakyat.


Materi
 Geguritan



Indikator
-Disajikan empat pilihan teks geguritan, siswa menentukan geguritan yang bertema kegiatan.



Nomer Soal  27                                                      Kunci Jawaban :C



 1) Mlayu banter ngungkuli sekuter                          2) Nalika srengenge sumunar
     Bisa ngubengi donya tanpa baita                              Among bakul wis aneng pasar
     Iku internet kaya nyeret                                            Nggelar lombok, jejanganan lan bumbon
     Majune jaman lan unggule pengalaman                   Kanthi sabar ngladeni wong tuku
     Iku internet                                                                Bathi sithik nanging tambah sedulur
  3) Dhuh Gusti Ingkang Mahakuwaos                      4) Kaya ngapa bungahe atiku
       Paringana kula pangapunten                                    Yen aku bisa lulus sekolah
       Sedaya lepat lan dosa kula                                       Nggayuh biji kang apik
      Ugi dosanipun bapa biyung kula                              Gampang golek sekolahe
      Tuwin kalepatanipun bapa ibu gurukula                  Muga kasembadan
 Geguritan ing dhuwur sing isine gegayutan karo pagaweyan yaiku, angka.....
    a.4                                           c.2                                                                                             
    b. 3                                          d. 1
   


Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S








SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi

4.2.    
Menulis susastra sederhana, misalnya geguritan atau cerita rakyat.



Materi
Cerita rakyat



Indikator

Disajikan  ringkasan cerita rakyat, siswa menentuka  cerita rakyat yang berasal dari Semarang


Nomer Soal  28                                                      Kunci Jawaban :B




1.      Batur sing nate menehi pitulungan marang Raden Rara putrine adhipati wusanane diukum marga wani nggarwa putri adipati. Kanthi sesidheman kekarone mlayu saka kadipaten kanthi nyamar.Saka tembung batur lan raden papan mau dijenengake….
2.      Nyai Pandhanarang ketinggalan lakune banjur ngudarasa boyalali Kyai marang aku, boya lali Kyai marang aku sing isih ketinggalan ana buri. Dening Kyai Pandhanarang Boya lali mau katelah dadi….
3.      Sawise sada iku dibedhol dening bocah cilik mau wusana dadi banjir bandhang. Kabeh desa keleban banyu. Amung Nini-nini sing isih urip amarga numpak lesung sing diwelahi karo enthong. Papan mau diarani….
4.      Ana ing tlatah sakulone Demak, Sunan Kalijaga bisa nemokake wit jati sing arep kanggo ngedegake mejid. Emane wit jati mau saben arep ditegor dening para pendhereke Sunan, banjur pindhah panggonan nganti bola-bali. Jalaran wite jati bola-bali ngaleh mula papan mau diarani....
                                    Pethikan crita rakyat kasebut sing asale saka Semarang, yaiku angka....
                                      a. 4                                           c. 2
                                      b. 3                                           d. 1  












Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S



SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi


4.1 Menulis pengalaman pribadi menggunakan ragam ngoko dan krama




Materi
Pengalaman pribadi



Indikator
-Disajikan sebuah judul pengalaman pribadi, siswa menentukan kerangka karangan yang sesuai dengan tema.



Nomer Soal  29                                                      Kunci Jawaban :B




     Irah-irahan            : Nyegah Bebaya DB
     Bakuning Pikiran  : 1.Mangsa ketiga wis rampung ganti mangsa rendheng
2. Maneka warna bebaya lelara ana ing owah-owahan mangsa
3. DB iku perlu diwaspadani awit bebayane gedhe
4. Carane nyegah bebaya DB
5. Titikane wong lara DB
6 Sing ditindakake yen kena DB
Tema karangan saka cengkorongan kasebut yaiku babagan .....
a. pendhidhikan                                            
b. kuwarasan
c. kabudayan                                                
d. tetanen



Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S




SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi

4.1 Menulis pengalaman pribadi menggunakan ragam ngoko dan krama


Materi
Pengalaman pribadi


Indikator

-Disajikan penggalan pengalaman pribadi, siswa menentukan judul yang sesuai dengan isi pengalaman




Nomer Soal  30                                                      Kunci Jawaban :C




     Sawengi sadurunge mangkat aku wis mbayangake maneka warna dolanan sing ana Dunia Fantasi, sing kebak dolanan maneka warna. Bisa numpak komidhi putar, halilintar, istana boneka, arung jeram, lan pokoke akeh jare Mas Hasim sing wis nate menyang papan mau. Esuke aku blanja sangu panganan akeh banget, nganti diarani toko mlaku. Sorene bis rombonganku mlaku alon-alon ninggalake Semarang. ....
Irah-irahan karangan kasebut sing mathuk yaiku....
a. Menyang Wondheria                                                    
b. Menyang Semarang
c. Menyang Jakarta                                                           
c. Ora Bisa Turu
















Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S


SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
5.    
Menulis paragraf berhuruf Jawa



Materi

 Penenrpan sandhngan swara




Indikator
-Disajikan empat pilihan  kalimat, siswa menentukan kalimat yang apabila ditulis dengan huruf Jawa menggunakan sandhangan suku





Nomer Soal  31                                                      Kunci Jawaban :A
1.  Banu tuku buku, Sunu tuku dhuku                          
2. Siti ngipi ana kiwi wira-wiri
3. Kae ana sate apa kare ana kene dhewe                    
4. Coro loro ana jero  toko kono
Ukara kasebut yen ditulis nganggo aksara Jawa sing nggunakake sandhangan wulu, yaiku ukara angka....
a. 1                                                                    c. 2
b. 3                                                                    d. 4


















Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S


SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
5.1.    
Menulis paragraf berhuruf Jawa



Materi

 Penerapan sandhangn swara



Indikator
-Disajikan empat pilihan kalimat berhuruf Jawa, siswa menentukan kalimat yang menggunakan sandhangan wulu



Nomer Soal  32                                                      Kunci Jawaban :A
Ukara sing ing ngisor iki sing panulisane paling akeh nganngo sandhangan wulu yaiku....
  a. smifilgibliskgiriwzi       
  b.bnutukubukuteluan[to[komjubru
  c.[p[go[loz[lo[zokyke[bo
 d.skslwanlrmtswtrfin


















Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S


SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
.
5.2.       
Menulis paragraf berhuruf Jawa


Materi
Penenrpan sandhangan sigeg



Indikator
Disajikan kalimat nglegena, siswa menentukan penerapan sandhangan yang tepat dalam menulis kalimat.




Nomer Soal  33                                                      Kunci Jawaban :D




      ?mknfrmlskpsmjn.
   Ukara kasebut amrih bisa dadi ukara ’Markonah durung mulih saking pasar Mijen’panulisan sing bener....
 a.?m/[konh[f[r=mlihski=ps/mi=ki=.   b.?m/[konhfuru=mlihski=ps/mi[jn\,
c.?m/kinihfuru=mulihski=ps/mi[jn\,     d.?m/[konhfuru=mulihski=ps/mi[jn\,                        











Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S




SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
.
5.3.       
Menulis paragraf berhuruf Jawa


Materi
Penenrpan sandhgn sigeg



Indikator
-Disajikan kalimat berhuruf latin, siswa menentukan penulisan yang tepat dalam huruf Jawa.



Nomer Soal  34                                                      Kunci Jawaban :C




      Subakir mikir butuhe durung oleh kanggo bayar upah buruh. Yen ditulis kanggo aksara Jawa sing bener....
   a.?subki/mikibutu[afuru=[ao[lhk=[goby/auphburuh.           b.?sbki/miki/butuh[afuru=[ao[lhk=[goby/auphburuh.
c.?subki/miki/butuh[afuru=[ao[lhk=[goby/auphburuh.   d.?subki/mi[k/butu[wfuru=[ao[lhk=[goby/auphburuh.                    














Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S





SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
.
5.4.       
Menulis paragraf berhuruf Jawa



Materi
Penenrpan pasangan



Indikator
Disajikan kalimat yang menerapkan pasangan, siswa dapat menentukan perubahannya dalam huruf Jawa




Nomer Soal  35                                                      Kunci Jawaban :B




Paklik tindak Banten numpak bis malem. Yen katulis nganggo aksar Jawa sing bener, yaiku....
a.?pKliKtiNfKbNteNnuMpKbiSmxm\,    
b.?pkLikTinFkBnTenN|mPkBisMXm\,  
c.?pkLiktinFkB[nTnNumPkBisMXm\, 
d.?pkLikTinDkBnTenNumPkBisMlm\,  














Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S


SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
5.5.    
Menulis paragraf berhuruf Jawa



Materi

 Penenrpn angka Jawa



Indikator
. Disajikan kalimat rumpang yang mengandung angka Jawa, siswa menentukan pilihan angka yang tepat.




Nomer Soal 36                                                      Kunci Jawaban :A




                                     ?sbenT+gl\...fi[pzetTifinkm/fikn\,
                   a. ;17;AgusT|s\                  c.;21;Ap]il\
                                      b. ;2 ;[mI                       d. ;20;[mI


















Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S


SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
8.1 Menulis teks pidato.



Materi
Menulis pidhato



Indikator
. -Disajikan empat macam penghormatan yang berbeda dalam pidhato, siswa menentukan penghormatan yang tepat dalan acara perpisahan kelas 9.



Nomer Soal  37                                                      Kunci Jawaban :D



                                     Atur pakurmatan ana ing adicara pepisahan siswa kelas sanga, sing bener yaiku....
a.       Panjenenganipun Pangarsa Kalurahan Padangsari ingkang kinurmatan, Bapak-bapak pangarsa RW 1-7 Kalurahan Padangsari, Panjenenganipu pangarsa RT ing kalurahan Padangsari.
b.      Panjenenganipun kulawarga Bapak Sandy Setiyana ingkang kinurmatan, Panjenenganipun Keluawarga agung calon besan ingkang kinurmatan, para rawuh ingkang kula urmati.
c.       Pajenenganipun Pangarsa SMP Nuris Semarang, Panjenenganipun pangarsa Komite  ingkang kinurmatan, sedaya dwija ingkang ndhampingi panyarta aben trampil pidhato ingkang kinurmatan.
d.      Pajenenganipun Pangarsa SMP Nuris Semarang, Panjenenganipun pangarsa Komite  ingkang kinurmatan, sedaya dwija ingkang kula urmati, kadang kelas 9, 8 lan ingkang kula tersanani.













Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S




SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
8.1 Menulis teks pidato.



Materi
Menulis pidhato




Indikator
. --Disajikan kalimat  rumpang puji sukur dalam pidhato peprpisahan kelas 9, siswa menentukan kelanjutan dengan tepat.



Nomer Soal  38                                                      Kunci Jawaban :D





Sumangga panjenengan sedaya kula dherekaken muji sukur dhateng Gusti Allah Ingkang Maha Kuwaos ingkang sampun paring ....
a.       pambiyantu dhateng paniti laksana ingkang sampun saged mujudaken adicara punika.
b.      eguh pratikel lan penggalih kangge mratitisaken lampahing adicara ing siyang punika.
c.       kalulusan dhateng kula lan kanca-kanca kelas sanga lan nggayuh biji ingkang sae.
d.      kawilujengan, katentreman, karaharjan dhateng kula tuwin panjenengan sedaya.
















Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S



SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi

8.1 Menulis teks pidato



Materi

 Menulis pidhato


Indikator
Disajikan kutipan pidhato ulang tahun secara acak, siswa menentukan urutan yang tepat



Nomer Soal  39                                                      Kunci Jawaban :C




1.Wasana cekap semanten anggen kula matur wonten ngarsa panjenengan sedaya, bokmanawi wonten kalepattan kula tansah nyuwun agunging samodra pangaksami
2. Panjenenganipu para rawuh ingkang tansah kinurmatan.
3. Ing ngriki kula minangka wakilipun kanca-kanca ngaturaken sugeng ambal warsa ingkang kaping tiga welas, mugi-mugi panjang yuswa tambah pinter lan bekti dhateng tiyang sepuh.
4. Sumangga panjenengan kula dherekaken ngaturaken puji sukur dhateng Ingkang Maha Agung ingkang paring rahamad hidayah dhateng panjenengan sedaya.
Urutan pidhato ingkang leres wonten ing adicara ambal warsa ingih punika....
a. 4, 3, 2, 1                                                
b. 3, 1, 4, 2
c. 2, 4, 3, 1                                               
d. 1, 4, 3, 2












Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S





SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi

8.1 Menulis teks pidato




Materi
Parikan



Indikator
. -Disajikan empat macam parikan, siswa menentukan parikan yang tepat untuk mengakhiri pidhato





Nomer Soal  40                                                      Kunci Jawaban :C




                                  Parikan ing ngisor iki mathuk kanggo nutup pidhato, yaiku....
                                   a.Putih-putih iku dudu gula Jawa, pinanggih malih kalih pidhato kula.
                                   b.Ireng-ireng iku woh labu, ngaturaken sugeng dalu
                                   c. Bibar papat punika pinten, manawi lepat nyuwun ngapunten.
                                   d. Blarak disampirake, omahe cedhak ora diampirake.



















Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S


SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
8.1 Menulis teks pidato




Materi

 Wangsalan



Indikator
Disajikan empat wangsalan, siswa menentukan wangsalan yang tepat digunakan dalam pidhato.






Nomer Soal  41                                                      Kunci Jawaban :B



                                    1.Roning mlinjo, sampun sayah nyuwun ngaso
                                    2.Bubar telu, manawi lepat nyuwun pangapura.
  3.Tutup jendhela, yen nganggo klambi aja kegedhen.
  4.Banyu tiba, yen padha  ngelih ayo jajan.
Wangsalan sing mathuk digunakake ana ing pidhato yaiku, angka....
a.1                                c.3                                                                                     
b.2                                d.4





Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S




SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
8.1 Menulis teks pidato




Materi
Panyandra




Indikator
. -Disajikan empat pilihan panyandra, siswa menentukan panyandra mempelai putri





Nomer Soal  42                                                      Kunci Jawaban :B



                                    1.Pindhane Raden Nakula lan Sadewa, padha dedege, padha baguse, padha busanane, ora ana bedane.
                                    2.Ayu merak ati, grana ngudhup mlathi, kaya widadari Dewi Ratih kang ngejawantah ana ing ngarcapada.
                                    3.Gagah prakosa pindha Raden Werkudara, ngagem kuluk kanigara hamrabu  pindhaning rajaning nagari.
                                    4.Dhampyak-dhampyak kembar busana lan gagahe   pralambang putra wolungatus kadi kang tiba saka kayangan
                                     Andharan kasebut sing minangka panyandra temanten putri yaiku angka....
                                      a. 1                   c.3                                                                                            
                                      b.2                    d.4
                                     
                                     
                    


Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S





SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
8.1 Menulis surat undangan





Materi
Surat undangan




Indikator
Disajikan bagian-bagian surat secara acak, siswa menentukan urutan surat secara benar.



Nomer Soal  43                                                      Kunci Jawaban :A



                                          1.Prepenah                
                                          2. Satatabasa
                                          3. Wasana basa
                                          4. Adangiyah
                                          5. Purwaka basa
                                          6. Surasa basa
                                     Urut-urutane perangan layang sing bener, yaiku....
                                          a.4. 2, 5, 6, 3, 1                                 
                                          b. 5,  6, 3, 1, 4, 2
                                          c. 6, 3, 1, 4, 2, 5                               
                                          d. 6, 3, 4, 5, 2, 1















Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S


SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
     
8.1 Menulis surat undangan



Materi
Surat undangan




Indikator
Disajikan empat pilihan penutup surat, siswa menentukan penutup surat undangan yang tepat




Nomer Soal  44                                                      Kunci Jawaban :C






Panutup layang ulem sing bener yaiku....
a.       Wasana cekap semanten tanggap sabda saking kula, manawi wonten atur ingkang boten mranani  panggalih panjenengan kula tansah nyuwun agunging samodra pangaksami.
b.      Cekap semanten atur saking kula manawi wonten kiranging atur mugi-mugi Gusti Allah tansah paring kawilujengan lan kuwarasan dhateng panjenengan sadaya.
c.       Cekap semanten atur pawarta wara punika, mawantu-wantu kula sabrayat tansah ngrantu rawuh panjenengan sedaya, awit rawuhipun kula ngaturaken panuwun .
d.      Wasana cekap semanten pawarta, kasuwun rawuhipun wonten ing adicara wilujengan khitan lare kula ingkang mbajeng dinten Selasa Legi, 26 April 2010, ing griya kula.














Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S


SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
4.2 Menulis poster atau iklan





Materi
Poster




Indikator
-Disajikan deskripsi tentang layanan umum, siswa menentukan  poster yang tepat




Nomer Soal  45                                                      Kunci Jawaban :C





Rounded Rectangle: Sapa nandur bakal ngundhuh!Ing Kampung Bulus Sari dalan kampunge rame mula nate ana kedadean bocah dolanan ketabrak montor, warga kampung kepengin nggawe pepeling marang wong padha liwat dalan mau, satemene dalan iku wis digawe brenjulan polosi tidur, nanging bocah enom-enom akeh sing isih ngebut. Kanggo ngelingake poster sing mathuk yaiku....
a.


Rounded Rectangle: Sapa salah seleh!                                  
                                     b.


Rounded Rectangle: Sapa ngebut benjut!                                 
                                     c.

                                 


Rounded Rectangle: Sapa sing ngebut kae?
 
                                      d.
                   
Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S





SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi

4.2  Menulis poster atau iklan


Materi

 Poster



Indikator
Disajikan poster yang kurang sempurna, siswa menentukan kata yang tepat untuk menyempurnakan poster.




Nomer Soal  46                                                      Kunci Jawaban :C




Horizontal Scroll: Alon-alon waton…Cepet-cepet ora….                                     



                                                  

  Kanggo ngganepi poster kasebut, sing bener....
                                     a. cepet, teka                                    
                                     b. rampung,  tekan
                                     c. klakon, slamet                              
                                     d. cepet, slamet















Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S



SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi

4.2 Menulis poster atau iklan




Materi
Paribasan




Indikator
-Disajikan deskripsi yang berkaitan dengan peribahasa, siswa menentukan poster yang tepat




Nomer Soal  47                                                      Kunci Jawaban :B



Nindakake pagaweyan dhewekan iku rampunge suwe, kajaba iku yen nemoni pepalang utawa prakara ora ana sing kanggo  tetimbangan. Beda karo pagaweyan sing ditindakake bareng-bareng, mesthi pagaweyan enggal rampung, ora rekasa lan luwih entheng. Kajaba iku nyambut gawe bebarengan iku nuduhake yen dadi wong rukun ora congkrah. Mula saka iku aja seneng congkrah lan padudon karo kancane. Prayogane samad-sinamadan lan padha-padha ngajeni.
Andharan kasebut yen digawe dadi poster sing gegayutan karo  paribasan sing bener yaiku....
  a. Desa mawa cara negara mawa tata                  
  b. Rukun agawe santosa crah agawe bubrah
  c. Sadumuk bathuk sanyari bumi                        
  d. Rawe-rawe rantas malang-malang putung
   



                                                




                          




Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S



SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
8.2 Menulis dialog sesuai dengan unggah-ungguh



Materi
 Dialog




Indikator
. Disajikan empat pilihan dialog, siswa menetukan dialog yang tepat dengan orang tua



Nomer Soal  48                                                      Kunci Jawaban :B



Rumusan Butir Soal

1.A: Esuk mau samang king pundi ,Pak?              2. A: Esuk mau kowe saka ngendi, Pak?
   B: Sowan daleme Pak Lurah.                                  B: Sowan omahe Pak Lurah
   A: Enten napa, napa estu ken ngeterke larene?       A: Ana apa, apa sida kon ngeterake anake?
   B: Ora, ngeterke titipan uleme Pak Carik.              B: Ora, ngeterake titipan uleme Pak Carik.

3.A: Enjing  mau panjenengan saking pundi ,Pak? 4. A: Enjing wau panjenengan saking pundi, Pak?
   B: Sowan daleme Pak Lurah.                                  B: Sowan daleme Pak Lurah
   A: Wonten  napa, napa estu ken ngeterke putrane? A: Wonten punapa, punapa saestu ndherekaken putranipun?
   B: Ora, ngeterke titipan uleme Pak Carik.              B: Ora, ngeterake titipan uleme Pak Carik.
Pacelathon sing bener marang wong tuwa yaiku nomer....
   a. 1                                                             c. 2
   b. 3                                                             d. 4






                                                     




Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S





SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014

Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
8.2 Menulis dialog sesuai dengan unggah-ungguh



Materi
 Dialog



Indikator
-Disajikan dialog rumpang dari orang tua pada siswa, siswa menentukan kelanjutan dialog yang tepat sesuai unggah-ungguh.



Nomer Soal  49                                                      Kunci Jawaban :A





1.Agus       : Sugeng enjing, Bu Guru!     
   Bu Guru  :  Sugeng Enjing, Agus geneya kowe telat mlebu?                          
   Agus        : Nyuwun pangapunten, Bu weteng kula sakit.     
   Bu Guru   : Wah apa kowe durung mangan?
   Agus         :....          
Pacelathon ing dhuwur wangsulane Agus sing bener, yaiku….
   a. Kula sampun  nedha, Bu.                      
   b. Kula sampun dhahar, Bu.
                                         c.  Kula dereng dhahar, Bu.                      
                                        d.  Aku wis mangan kok, Bu.









                              




Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun



……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S



SPESIFIKASI UJIAN SEKOLAH
SMP NURIS SEMARANG
TAHUN PELAJARAN 2013/ 2014
Mata Pelajaran          : Bahasa Jawa                                               Bentuk Penilaian       : 2
Bentuk Soal                :Pilihan Ganda                    
Kompetensi
8.2 Menulis dialog sesuai dengan unggah-ungguh



Materi
 Dialog



Indikator
Disajikan contoh dialog dengan tatatulis yang tidak benar, siswa menentukan pilihan tatatulis yang tepat




Nomer Soal  50                                                      Kunci Jawaban :B



   1: Mar  opo kowe wes tau weroh boyo.               
   2: Wis nalika menyang  ing kebon kewan.                                
   3: Boyo kui mangane opo.   
   4: Werno-werno, ono pitek, bebek, lan truwelu.           

.
Pacelathon sing bener panulisane yaiku angka....
   a. 1                       c. 3                                                                                                  
b. 2                       d. 4
                                    

Tanggapan
Penyunting
Soal
Diterima

Soal
Direvisi

Soal
Ditolak


Penyunting                                                                             Penyusun




……………………………                                                    Dwi Taryanto, S.S



Tidak ada komentar: